Friday 29 October 2010

Tahukah anda ?

Tahukah anda ?

Bajet 2011 menekankan pembiayaan e-bahan dan bahan-bahan kreatif. Oleh itu, lapangkalah sedikit masa untuk berfikir bagaimana untuk promosikan negara kita Malaysia kepada dunia melalui animasi, game, dokumentari, filem, drama swasta dan sebagainya.

Cradle Funds Sdn Bhd juga disebut dalam Bajet 2011. Cradle menawarkan pembiayaan kepada idea-idea produk dan perkhidmatan yang inovatif dan kreatif ciptaan anda sendiri, sehingga RM150,000 (CIP150). Program CIP150 adalah untuk individu, dan anda tidak perlu bayar semula wang tersebut walaupun produk/perkhidmatan anda yang dibiayai mereka itu tidak mendapat sambutan di pasaran kelak.

MDeC adalah peneraju inisiatif ICT negara melalui program MSC. Usahakan untuk dapat status MSC bagi syarikat anda supaya boleh mendapat akses kepada pembiayaan-pembiayaan yang khusus untuk syarikat MSC sahaja, yang bernilai jutaan RM.



P.S:

Dalam mencari-cari rezeki, saya juga syorkan anda sertai saya di AleaCorp supaya sekurang-kurangnya ada wang yang dijanakan sedikit demi sedikit di belakang usaha harian anda.

Nota daripada upline saya, En Zahir : "Dulu saya dapatlah dalam RM50 seminggu (kadang-kadang takde pong!), tapi sekarang dah steady RM1,500++ seminggu".



Untuk sertai AleaCorp, sila klik http://www.aleacorp.com/?ref=pramera

No comments: